30 Seconden reclame tijdens de Super Bowl: $ 4,5 miljoen

Recordprijzen voor 30 seconden reclamezendtijd tijdens de Super Bowl: bijna $ 4,5 miljoen om in 30 seconden de reclameboodschap te laten zien.

Dit jaar zijn er aanzienlijk minder grote sportevenementen dan vorige jaar, de Super Bowl is dan ook hét evenement waar adverteerders dit jaar fors investeren in reclame. Vooral de pauzes van het evenement zijn erg populair mede dankzij optredens van Katie Perry en Lenny Kravitz.

Het evenement wint elk jaar aan populariteit: Vorig jaar was de finale goed voor 112 miljoen mensen, een jaar eerder waren dit er nog 108 miljoen. Tijdens de finale, in Arizona, verwachten de adverteerders dat het aantal kijkers wederom zal toenemen.

Een stukje reclamezendtijd inkopen is inmiddels niet meer mogelijk; op 7 januari was de gehele reclamezendtijd uitverkocht. Gedurende de gehele NFL-competitie wordt er aan de Super Bowl, voor alle TV netwerken, $ 2,9 miljard aan reclamezendtijd uitgegeven. Vorig jaar was dit 14% minder.

Vooral grote multinationals, zoals Coca-Cola spendeerden vorig jaar samen $ 331,8 miljoen alleen al rond de finales van het sportevenement wat te boek staat als het grootste van de Verenigde Staten.

10 jaar gelden kosten 30 seconden adverteren nog $ 2,4 miljoen en leverde de finale nog “maar” $ 158,4 miljoen op aan advertentiegeld.

“Wij maken al jaren dankbaar gebruik van de mogelijkheden die RotondeReclame ons te bieden heeft.”